Hírek (1.hét)

2011.07.29. (péntek): Cinó, Erzsi és Gábor visszatértek az alaptáborba a 3 napos akklimatizációs túra után. Mindenki jól van! Napközben szuper idő volt, de délutánra már jött a havazás. A holnapi program az időjárás függvénye, még nem tudtak mit mondani. Judit már teljesen jól van és köszöni a jókívánságokat! Úgy látom, hogy Neki van itt a leglelkesebb szurkolótábora! :-)

2011.07.28. (csütörtök): Sajnos ma többszöri próbálkozás után sikerült Gáborral beszélnem, de alig hallottunk valamit. :-( Recsegett, ropogott a vonal, aztán megszakadt. Annyit értettem csak, hogy 5500 méteren vannak, mintha most egy másik hegy nevét említette volna, de nem hallottam pontosan. A lényeg, hogy jól vannak! Remélem, hogy holnap már jobban fogjuk érteni egymást.

2011.07.27. (szerda): Ma a csapat 3 tagja (Cinó, Erzsi és Gábor) elmentek az akklimatizációs túrára, a  Vorobiov-csúcsra (5685 m). Mégsem 2, hanem 3 napig leszek majd fent, tehát a tervek szerint pénteken jönnek le. Juditnak nem volt jó a gyomra, ezért Ő inkább most lent maradt az alaptáborban. Az idő még szerencsére mindig jó, reméljük, hogy ilyen lesz végig! :-)

2011.07.26. (kedd): Beszéltem Gáborral  6 óra után és mondta, hogy megint megpróbál majd írni pár sort a napjukról. Látom, hogy sikerült is Neki, kicsit lejjebb a megjegyzések között olvasható.

2011.07.25. (hétfő): Itthoni idő szerint délután 5 órakor felértek az alaptáborba a helikopterrel. Minden rendben megy továbbra is. Gábornak sikerült net közelbe kerülnie és az alábbiakban (a megjegyzésrovatban) írt egy egész hosszú élménybeszámolót, úgyhogy én most nem is mennék bele a részletekbe! :-)

2011.07.24. (vasárnap este): Szerencsésen megérkeztek Jirgitálba! J Eddig minden a terv szerint halad, le is kopogom! :-) Ma éjszaka a repülőtéren alszanak és ottani idő szerint reggel 8 órakor jön a helikopter, ami felviszi Őket az alaptáborba.

2011.07.24. (vasárnap reggel): Hajnalban megérkeztek Dusanbéba, eddig minden rendben ment, még a délelőtt folyamán mennek tovább Jirgitálba. Várhatóan holnap tudnak majd felmenni helikopterrel az alaptáborba.

2011.07.22. (péntek): Itthoni idő szerint 15:40-kor hívott Gábor, hogy megérkeztek Rigába. :-)

1. Remélem, hogy most hamarabb jön a helikopter, nem úgy mint a múlt évben!

2. Gabor az alaptaborbol2011. július 25. 15:05

Sziasztok!
    van net az alaptaborban, innen jelentkezem. :) Csak nagyon lassu, es bizonytalan. Az aramellatas is csak idoszakos.

Ugyhogy gyorsan:
    Eloszor is koszonom Edinanak, hogy letrehozta ezt a blogot, es hogy tudosit mindenkit a hirekrol, ahogy tavaly is tette, es koszonjuk Kunos Gabornak, aki vallalta, hogy ellat minket idojarasi informaciokkal. Valamint mindenkinek, aki nekunk drukkol, ertunk aggodik!

Szoval megerkeztunk az alaptaborba. Az utunk jo volt, helyi ido szerint (Magyar ido plusz 3 ora) 2 kor rakott le minket a helikopter. A tavalyi borzalmas szervezes utan jelentosen osszekaptak magukat. Rendesen megszervestek a transzfert, es a helikoptert is. A taborban sem mi voltunk az elsok. Probalnak kedvesek lenni mindenkivel, de ra is fer a jo hirveres a tavalyi ev utan, ami nagyon megnyirbalta a hirnevuket es a forgalmunkat. Meg ujsagirokat is hivtak - 3 fiatal, akik azert megereztek a magassagot, szegenek. Tavaly 240 hegymaszo jott, iden jo, ha 100 lesz. Ez nekunk jo is es rossz is. Csaladiasabb a tabor, es nincs tolakodas, nincs tomeg. Viszont iden meg senki nem volt meg a hegyen annak ellenere, hogy taktikai okokbol kesobb jottunk iden. Ezzel viszont a tobbiek is igy voltak. Az elso helikopterre senki sem jelentkezett, a masodik napon is csak egyszer fordultak, ma, a harmadikon is csak egy fuvar volt.
    Viszont nyomok igy meg nincsenek kitaposva. A Korzsenyevszkajan is csak a feleig jutottak, a Kommunizmus csucson meg iden senki nem jart. Hoviszonyokra azt mondjak, hogy lent semmi, font sok. Majd meglatjuk.

Mi most pihenunk, satrat allitunk, este pedig egy welcome - vacsora lesz.
    Holnap pedig megkezdjuk a mozgast az alaptabor korul. Arrol beszeltunk, hogy eloszor megprobalunk eljutni a hegy labahoz, vegig a gleccser mellett. Ez mindosszesen csak 200 meret szint, de oda-vissza 4 ora. Ezt az utat lehetoleg mar holnap szeretnenk megtenni.
    Hogy mikor indulunk komolyabb akklimatizacios turara, majd meglatjuk. Az ido egyenlore jo, meleg van, felho nincs, a csucsot az alaptaborbol is tisztan latjuk. De itt gyorsan valtozhat az ido.

Addig is probalunk minnel tobbszor jelentkezni.
    Udv,
    Gabor

3. Sziasztok Hegyimenők!
    Ahhoz, hogy idén is viszonylag jól +megsaccoljam" az elkövetkező napok időjárását, most is az kell majd, hogy rendszeresen visszaigazoljátok azt.
    Ezt itt a Hírekben vagy a műholdason privátban is közölhetitek - a lényeg, hogy megkapjam.
    Én is vagy itt, vagy SMS-ben küldöm azokat.

Cinó papa rutinjára támaszkodó jó és biztonságos mászást kívánok:
    Kunos Gábor

4. Hurrá! Nagyon örülök. Csak így tovább, akkor nem lesz baj! Köszi az infót!

5. Szia Gábor, mármint Kunos Gábor! :-)

Most már két Gábor is van a blogolók között! :-)

Nagyon köszönöm előre is, hogy elküldöd majd nekik az időjárás jelentést idén is, ez nagyon nagy segítség! Mivel ott nem mindig van net és még az is lehet, hogy a későbbiekben nem minden nap lesz erejük megnézni a blogot, ha lehetséges inkább majd a műholdas telefonra küld el nekik az infókat. Azt biztos, hogy Gáborom minden nap bekapcsolja. Ha a visszaigazolás itt a blogon nem érkezik meg Tőlük, akkor amint megkapom a műholdas telefonról, azonnal küldöm is majd Neked.

6. Helló Ny.Gábor!Azt hiszem még itthon mindent elmondtam,amit lehetett, de megragadom a lehetőséget, hogy mégegyszer szerencsés, a Jóisten által áldott utat, sikeres csúcstámadást és leginkább szerencsés mászást és hazatérést kívánjak.Remélem följuttok a csúcsra, de ha nem, nekem akkor is HÓPÁRDUC vagy Cinóval Judittal és Erzsivel együtt.
    Szeretettel ölel Édesanyád és Édesapád

7. Szia Ny.Gábor!
    Sikeres mászást kívánunk!

Sári Z és a Foodnet Kft.

8. Gabor az alaptaborbol2011. július 26. 18:19

Sziasztok,
    ismet a net elott. De ne tevesszen meg senkit, nagy netezesre itt nincs lehetoseg, iszonyu lassu, es korulmenyes. Tegnap es ma is eppen a tabor vezetojenek a laptopjat szervizelem, ugyhogy innen a kapcsolat... ;)

A mai naprol:
    a tegnap tervezett kirandulasunkat sikeresen megcsinaltuk. Elmentunk a hegy aljahoz, es kozelebbrol megneztuk az utat, ami majd felfele visz. Meg tovabbra sem jart senki arra, ami mindenkeppen neheziti a feljutasunkat. Nem tudjuk, hogy vannak-e kotelek a szuksegesebb helyeken, valamint nincsenek nyomok taposva, ami eleg faradtsagos elorejutast jelent.

Az ido ma is tokeletes volt, ugyhogy holnapra es holnaputanra egy ujabb akklimatizacios turat tervezunk. Egy kozeli helyre, a Vorobiov-ra indulunk holnap koran reggel. Nem feltetlenul csucsmaszas miatt, hanem azzal a cellal, hogy 5000 m felett aludjunk. Ezzel a Kommunizmus csucs 1. taboranak a magassagat fogjuk kozel elerni.

Udv,
    Gabor

9. Ma küldtem nekik meteorológiai előrejelzést a "feltételezéseimmel".
    A Kommunizmus és a Korzsenyevszkája csúcsok között "szigetként" elhelyezkedő, az akklimatizációra kiválóan alkalmas Pik Vorobjovról gyönyörű kilátásuk lehetett ma - ha a felhők ezt megengedték.
    Fentebb még nem nagyon alkalmasak a viszonyok, de az alsóbb régióban a platóig (melyet tavalyról Cinó és Gábor már ismernek) elkezdődhet a táborok kiépítése egy alaposabb felderítés után.
    Persze nem ártana, ha mások is járnának már arrafelé!
    Ám Cinó papa mindig tudja, hogy mikor mit kell csinálni.

Üdv:
    K. Gábor

10. Kedves Hegyes Emberek, s Egyebek!

Remélem, ezen hegyes menet és szervezetetek teljesen rendben lesz.
    Nektek egy "hetyke" hegy egyre megy! :)
    Jeget keveset egyetek, ellenben helyette menetben felfele és lefele rendben menjetek!

Ezen tervet befejezve heves kedvek lesznek jellemezve zenész Ferencnek repterén, megérkezésetek percében.

Kedvességgel:
    Gyuri, Évi és DóriManó

11. Juditkám, ha nem jó a gyomrod és ezért nem jól érzed magad, akkor inkább ne kockáztass. Már ez is nagy eredmény, hogy ott vagy. Féltelek és izgulok érted. Jó egészséget és gyógyulást. Puszi: Anya

12. Judit! Szeretettel szurkolunk Neked, reméljük már jobb állapotban vagy!Neked is és az egész csapatnak szurkolunk: Tatárné Éva

13. Jucus gyomra? Reméljük, van ott valami pálinkabolt... Jobbulást! A többieknek meg: előre!

14. Szia Judit!

Rengeteg pozitív energiát küldünk feléd, hogy minél gyorsabban leküzd ezt a fránya "vírust", s újra makkegészséges legyél.

Jó időt kívánunk, s szurkolunk a csapat minden tagjáért.

Jó szerencsét
    Pusztai Judit

Szia Tobozmanó!

Remélem minél hamarabb rendbe jösz és mehetsz kalandozni a csúcsra fel. Tudom, hogy bármivel megbirkózol legyen az pocakfájás vagy jeges csúcs. Már alig várunk téged és a csodálatos képeidet is. :) Nagyon szurkolok az egész csapatnak. Élvezzétek a kilátást.

Puszi: Papp Kata

Szia Judit!

Nagy kalappal a teljes csapatnak s Neked külön hatalmas kitartást és jobbulást kívánok, hogy sikerüjön a csúcstámadás egészségben és épségben!

Tamás

15. Remélem, hogy Judit már jobban van! Ennyi jókívánságtól már meg kell gyógyulnia!:-) Mivel most nincsen Gáborék közelében pontosat nem tudok. De elküldöm sms-ben, hogy sokan gondolnak rá és szorítanak Neki!:-)

16. Kunos Gábornak üzenem, hogy az időjárásról sem esett szó a mai hívás során, mert addigra sajnos megszakadt a vonal.... :-(

17. Remélhetőleg Gizus mostanra már kijózanodott és a gyomra se forog :)
    Ideje lenne ott is kipróbálni az új bakancsot amihez jó erőt és egészséget neki!

Puszi: Zoli

18. Gizusnak üzenem, hogy a belgák már Türkmenisztánban vannak, nemsokára ők is Tadzsik földön lesznek :D
    Zoli

19. Juditkám!
    Ahogy már tanácsolták, használd a "szilvórium" nevű gyógyszert. Legfeljebb egy kicsit jobb hangulatod lesz!:)))
    Szurkolok neked!!! Puszi: Anya

20. Edina!
    Lehet sms-t küldeni? Ill. ott Judit tudja fogadni? Én is küldenék neki egy kis biztatót.

21. Csak Gábor műholdas telefonjára tudok sms-t küldeni, más lehetőség nincsen sajnos. De jelenleg ezzel is baj van. Tegnap lefagyott a telefon, eddig egyetlenegy időjárásjelentés sem érkezett meg, amit Kunos Gábor küldött. Az okát nem tudjuk mi sem. Teljesen ki kellett üríteni a sms-t tárhelyet...Ezért megkértem K.Gábort is, hogy inkább majd ide a blogra, az "Időjárás" oldalra küldje el az előrejelzéseket, én meg majd átadom szóban Gáboréknak,amikor hív.

Ma délután beszéltem Gáborommal és hallottam Juditot is a háttérben. :-) Gáboron keresztül átadtam neki a jókívánságokat! Azt üzente, hogy már nem kell miatta aggódni, teljesen jól van!!! :-)

22. Köszi az új híreket. Egy kicsit megnyugodtam! :))

23. Igazán nincs mit, ezért van ez a blog! :-)

24. Éljen Jucus gyógyulása és éljenek a többiek is, akik sikeresen lejöttek a hegyről!
    Sok szép Jägerstüblit kívánunk az egész társaságnak a Tigrissel! Juditkának sikerekben gazdag bakancsavatót! Juditka bakancsának viszont kellemes Jucusavatót! :-D